lördag 7 november 2015

Belger du Nord Asta 5 mån

Vi är i valpstadiet fortfarande 
Asta och jag.
Eller Asta, jag är knappast i valpstadiet.
Hösten har ju varit helt fantastiskt och Asta
har varit i skogen på små turer, hon är mer intresserad i dofter nu och det blir mindre och mindre av hopp och skutt.

Häromdagen hittade Asta harlortar, väldigt
goda och intressant lukt......


Här gick hon i över 1 timme och nosade, innan 
hon tyckte det var dax för en kotte och pinnstund.


Varje gång hon börjar med kottar och
pinnar reser jag mig från ryggsäcken  och
går så vi kommer utanför det område hon varit i.

Asta söker inte ut så stort, rekordet är 119 meter, och runt 10 min innan hon kommer som en raket
för att kontollera att jag är kvar.


Sist gång, i tisdags upptäckte hon att det finns
skogsmus, får väl se det som ett framsteg....


Vi har inte varit ute så jättetidigt på mornarna, utan
släppt runt 8 halv 9.
Nu har vi 3 dagar ledigt och ska vara på hytta
i Norge...
Så i morgon ska vi gå till ett ställe med
mycket hare...

Inga kommentarer: