söndag 13 mars 2016

Isfiske


Idag var det ett fantastiskt väder 5-6 plusgrader, helt vindstilla
och soldis.
Vad är då bättre än en dag på isen?


Nu tillhör jag inte den tuffaste skaran av människor
när det gäller att beträda isar....så jag höll mig mest på land, eller
VÄLDIGT nära land, jag fick iallafall en mellanstor Abborre,
vilket jag var mer än nöjd över
Trond är ju familjens hängivna hobby fiskare, vi har ju
2 yrkesfiskare i familjen, så Trond är inte den mest hängivna fiskaren
men på hobby nivå....är han den största och ivrigaste....i vår familj :)
Johan tar det med ro...

Korvgrillning och att få vara i naturen med delar av familjen
är för mig det bästa.
Lilla Vilma tyckte det var spännande med korvgrillning
och framförallt att plaska i vattenpölarna och att klappa fiskarna.


Här är det full action, 13 Abborrar
där den största vägde 600 g och var 37 cm lång
blev det för Trond idag.


Min ligger där i mitten någonstans.liten men 
VÄLDIGT god i hop med stuvade kantareller

Med harspår och uppradade fiskar, saknade
vi egentligen bara en riktig " haralos" så hade
lyckan varit total.

Men nu är det slut med harjakten för den här säsongen.
Höstplaner har redan börjats smidas.......
Men nu är det några månader med trädgård, valpar, kalas och några
byggprojekt som ska genomföras och bli klara.

Var sak har sin tid...


Möjligt att det blir en tur på isen även i morgon :)

Inga kommentarer: