torsdag 9 juni 2016

Sveriges Nationaldag

firade vi genom att promenera i Yttre Bodane naturreservat
strax söder om Åmål


Här fanns många fina vägar och stigar att promenera
runt på och STORA möjligheter till bad


men hundarna är som matte, badkrukor, så vi väntar tills det blir
lite varmare, i vattnet.


Som ni ser på bilden, använder vi koppel
som är töjbart, det blir så mycket bekvämare
när man som vi går mycket i skog och mark.
Både Trond och jag har också var sitt Baggenbälte,
som gör att vi har armarna fria, vilket är
otroligt mycket bekvämare när man går eller springer
( springer händer kanske inte så ofta...men ibland så.... )
 på mitt bälte har jag också en väska, där jag får plats med vattenflaska
liten matsäck, telefon och lite annat


Yttre Bodane bjuder på ett rikt fågel
och växtliv
Den lilla Linnean växte så fint under granarna, så
är man fotointresserad finns det mycket att fota
om man tar sig tid


så hit ska vi åka fler gånger, kanske lite längre fram
i sommar, då det är mer badvänlig temperatur i vattnet


Sen var det dax för lite miljöträning för hundarna, vi
åkte till Håverud, åt lite mat och tittade på Nationaldags firandet.
Folkmusik och dans, mycket folk, bilar och motorcyklar.
Irma tog allt med ro, Asta däremot tyckte stundtals att det blev
lite väl mycket att titta på


Även den här dagen hade vi en otrolig tur
med vädret


Asta och Trond valde skuggan


medans Irma och jag låg i solen


Ännu en fin dag med många fina upplevelser

Inga kommentarer: