onsdag 24 augusti 2016

Nu jäklar !!!


3: e dagen och nytt släpp med Asta.
En helt fantastisk morgon +7 grader och solen
på väg upp


Asta och jag tänkte prova att hitta haren Irma fick
ut i går.
Jag gick sakta ut över hygget, svårt att inte
stanna och ta bilder på allt fint.
Daggfyllda spindelnät, vackra svampar i motljus....
Men nu var det haren vi skulle hitta...
Astra strök iväg neråt skogskanten och försvann 
in bland granar och tallar.
Upptaget kom 5.47, att man kan bli så lycklig !!
Drevet gick ner mot sjön, tappt efter 12 min,
jag drog mig mot tappten för att vara där som stöd.

Asta rättade haren 6.20, nu fick hon ordentlig kontakt och fräs i drevet, det turade fint och jag kom på mig med att sitta där på ryggsäcken med ett leende på läpparna.


Nu gick drevet ut på skogsbilsvägen och upp
förbi där jag parkerat bilen, här fick Asta en ny tappt 6,45 efter 20 min drev.
Trots att Irma satt i bilen och skrek, jobbade Asta metodiskt vidare och rättade haren 7,06
Såååå nöjd över hennes prestation !!!
Nu gick drevet ner i skogen och ut på skogsbilsvägen igen, Asta hängde på i ytterligare
15 min, klarade dubblingar och vägjag kanon bra
Men tillslut lyckades haren göra lite väl många tricks och fix, så 7,27 blev det tappt.
Den tappten redde hon aldrig ut, hon höll på i över
2 timmar tills jag kopplade henne.

Vilken dag, vilken prestation t.o.m prisdrev
fortsätter det så här.....kommer vi till SM :)



Inga kommentarer: