fredag 2 september 2016

Astas första skjutna hare

blev det i dag 2 September
Äntligen !!
Sen den 21 Augusti har jag släppt alla dagar utom 3
så med släppet idag har hon varit i skogen 9 dagar av 12 möjliga.


 Jag är väldigt nöjd med hennes utveckling.
I dag tog hon ut en hare som hon hade ett litet slagarbete på,
vi hade bestämt att Trond skulle försöka skjuta haren för Asta idag,
Irma fick en välförkänt  vila....
Den här haren har Asta haft ut en gång tidigare, så vi
hoppades på att den skulle ta sig ut på vägen....som den gjorde sist
gång.



Det gjorde den
Drevet blev inte så långt, men meningen
var ju att hon äntligen skulle få se vad det är
hon letar efter...varje dag.


Det blev ett perfekt skott med den gamla
Husqvarnan och Asta blev glatt överaskad att det
låg en död hare mitt i spåret när hon kom drivande.


Så nu blir det hargryta i helgen


Nu har jag fått igång min nya bärbara dator, fått kopplat upp mig
och fattat hur man tankar över bilderna från kameran.
Så nu finns det risk för fler inlägg....

Vill du se bilderna större? är det bara att klicka på dem.

Inga kommentarer: