onsdag 7 december 2016

Ännu en födelsedag

har snart passerat.
Livet förändras och tyvärr går det nu för tiden i utförsbacke.
Som barn såg man fram emot sida födelsedagar, farmor och farfar
kom alltid sjutton minuter i fem, det är då jag är född.
Farmor var bestämd, klok och tänkte framåt.
Fick aldrig några leksaker, utan ett silver bestick, varje år i 26 år.
Evigt tacksam för det, nu idag 💗
Av mormor och morfar fick jag oftast böcker eller pengar.
Läsintresset har jag ärvt av min morfar,
 matintresset av min mormor och farmor, är väl därför
som jag samlar på kokböcker.


Nu är man själv både mormor och farmor.
Nu, idag väcktes jag av telefonen och barnbarnen som sjunger
ja, må du leva 💗
Långfrukost med kära sambon, present och blommor.
Lilla Vilma kom på besök och sjöng julsånger och gratulerade sin farmor 💕

Vänner som gratulerar på sms, facebook, instagram
telefon och meddelanden
Tack alla ni 💗

Blir middag med mig själv i kväll
Silverbestick🍴, god mat, vin🍷 och en bok 📖

En fantastisk födelsedag, trots att man nu är på
dö sida, som en vän sa 💀

Inga kommentarer: