fredag 30 december 2016

Nytt År


är det nu på söndag.
Nu blir det 2017
Att åren känns som att de går fortare ju äldre man blir är kanske för att
minnet blir sämre....
Men jag roade mig med att se tillbaka här i bloggen och jag kan då glatt
konstatera att Trond och jag har gjort en hel del kul och att jag gärna ventilerar
mina åsikter i text och bild 💪😉
Och vår uppfödning har också visat framtassarna.

Så har du någon timma över är det bara att klicka på
allt som är röd markerat och läsa inläggen. 😊

I Januari skrev jag en hel dag på ett inlägg om hur det har blivit med vargfrågan
Det kan ni läsa HÄR
Är väl snart dax att skriva ett nytt, då det händer en del eller inget i både Norge och Sverige.




I Februari var vi hos Familjen Rinden och parade Irma med Eno
om det kan ni läsa HÄR
Var var också i Hurdal och jagade 



I Mars skrev jag om AntiRådjurs träning, det kan ni läsa om HÄR
Vi han också med lite Isfiske i Ranebosjön


I April skrev jag om valp-priser, det kan ni läsa om HÄR
Nu föddes också valparna






I Maj skrev jag om aktivering av stövare under lågsäsong om det kan ni läsa här
och om att rasta 12 vilda valpar




I Juni blev Belger du Nord Willy korad till Årets Finskstövare för 5:e gången
läs om det här

Och vi gick en bit på Pilgrimsleden i Dalsland



I Juni köpte vi också vår jaktstuga i Jämtland

Nu har halva året ett gått och vi har hunnit med en del.....

I Juli hade vi en miniatyr valpträff i Jämtland

och vi han med en tur ut på havet med båten och semester med barnbarnen




I Augusti fick kenneln en ny Agility Champion och 21 Augusti släpptes Asta,
förväntningarna var höga och fallet lika högt, det kan ni läsa om här



I September sköt vi första haren för Asta


I Oktober  hade vi många fina jaktdagar
med Asta och Irma


I November startar jag Asta på hennes första prov
och det kommer rapporter om fallna harar från både A & H-kullen


I December vinner Belger du Nord Willy
provar att ha en TÄVLING i bloggen, men det har varit väldigt klent
deltagare antal, så nu förlänger jag tävlingen till 15 Januari 2017
Många fina priser 🎉

Tack för att du läst vår blogg
Trond och jag
önskar dig ett riktigt
Gott Nytt År !!


2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj vad flitiga ni varit och framgångsrika på Belger du Nord. Önskar Er ett stort Lycka till på det nya året 2017 och framledes.

Belger du Nord sa...

Tack Eva :)