fredag 7 juli 2017

Inspirerande besök hos Hilma

ute på Alaska.
Alaska ligger ute på Nord Långö strax utanför Strömstad.
En liten park uppbyggd av stenar och cement


Hilma utvandrade till USA och senare
gifte hon sig och bodde i Alaska, därav namnet på parken.


Hilma kom tillbaka till Strömstad som 55 åring
och byggde sin vision, av stenar som hon rodde
runt och hämtade på öar runt omkring


Boningshuset brann ner 1962, Hilma dog 3 år senare
95 år gammal.


Jag har ju ett projekt som jag också behöver
mycket sten till, även om det nu inte ska bli som Hilmas
trädgård


Vi missade tyvärr Golden Gate bron, byggd mellan två berg,
vi fastande nämligen på toppen av trädgården, en fantastisk utsikt.


Långö rännan är havets E6, här är det så här års
en jämn ström av båtar


Kaprifolen blommade och doftade sommar


Lite sugen blir jag på att prova att bygga mig en sten soffa,
jag är ju i samma ålder som Hilma, när hon började sin vision
om en annorlunda trädgård, så vem vet.......



Nu först ska jag ut på ett spännande äventyr.
Följ med här i bloggen....så ska ni få se :)


Klicka på bilderna om du vill se dem större

2 kommentarer:

Kjersti sa...

Selvfølgelig ligger det en cache der ute! :D Men kommer man seg bare dit ut med båt?

Belger du Nord sa...

Det går båt turer från Strömstad.Värt ett besök 😊