söndag 1 oktober 2017

1 Dagen på Qvinnokampen

Bjöd på kraftig dimma.
Asta kilade iväg ut i dimman, hon hittade
slag som hon gick på men som hon släppte 
gick till baka på och släppte igen


Vi  gick högre upp för att prova och
där hittade Asta nya slag som tydligen
luktade bättre, hon jobbade och jobbade....


Domare Christian Gustavsson 
Vägvisare/aspirant Anders Sahlin 
och kommissarie för provet Håkan Halvarsson
väntar på Asta upptag.
Det dröjde så länge att jag var tvungen
att offra min flaska för kris.
Den fick helt enkelt offras som upptagare.
DET FUNGERADE !!!

Asta fick upp sin hare.
Haren kom strax i vägen, givetvis !
Så var det momentet klart, att vi sett drevdjur er. 
Jag tyckte hon lät som att hon hade god koll
men efter bara 22 minuter fick hon en tappt.
Som hon inte redde ut....

Så det blev dötappt.
Då det inte fanns någon möjlighet,  
tidsmässigt att få till något Pris drev,  valde
jag att låta henne jobba kvar på tappten som
träning, med lite tur kunde hon ju hitta den.
Nu gjorde hon inte det, så då kallade jag in henne.
Hon var då ute på över 400 m och hon kom,
glad och förmodligen nöjd.


På kvällen åt vi god middag och pratade 
om dagens drev och stämningen var som vanligt
på topp. 
Här kan ni se dagens resultat  http://dmvblstovare.hemsida24.se/

Inga kommentarer: