fredag 6 oktober 2017

ÄLG !


Nu är jag något trött på dessa äppeltjuvar.
INGET hjälper, inte ens att gå ut och skrika och klappa i händer


Vi har provat allt !!


En kväll när Trond kom hem från jobbet, stod de under
ett av äppleträden, han provade då att tuta, blinka med helljusen
och tillslut köra ut på gräsmattan mot älgarna.
Kon blev väldigt irriterad, så det slutade med att TROND fick backa.
Blir lite halvotäckt att ha dem i trädgården när man ska ut med hundarna
i mörkret.


Nu på morgonen hade jag full sjå att få ut dem
från tomten, så att jag och hundarna kunde komma ut,
fördelen var ju att det var ljust så jag såg vart de var.


De hade ju inte direkt bråttom.....


Den lilla kalven är ju ändå söt, men kon
tycker jag är obehagligt stor.


Tillslut gick de värdigt och lugnt ut genom grinden.


Någon som har något tips hur man blir av med dem ?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kasta en sten i baken så försvinner dom snabbt.

Belger du Nord sa...

Hjälpte inte med varken sten eller vedträn :(

Stig H sa...

Hjorthornsolja brukar fungera.