torsdag 5 oktober 2017

Dogman och Chippendale

Vi sponsras av Dogman AB och får några gånger om året
en låda med nyheter som de vill att vi ska testa.


Den här gången var lådan fylld av tuggben, godis, några koppel
halsband och godisbehållare.


Som Julafton varje gång :)



Så i morse fick Trix, vår lilla energiska Pointer
 testa ett av tuggbenen, Alva, sheltien fick ett smalare som jag
tyckte passade bättre till henne 💖
Alva åt upp sitt på en halv timme, men det var ju inte så stort heller.

Trix däremot, tuggade på sitt ben i ca 2 timmar och nu pratar vi TUGGA !
Så jag tycker nog att det höll riktigt bra eller vad tycker du?



Och nu till något helt annat 😃

För ca 1 månad sen hittade jag en Chippendale soffgrupp
på Blocket, jag var bara intresserad av fåtöljerna, så efter
lite dividerande hit och dit med säljaren, så fick jag köpa
endast fåtöljerna
Så nu äntligen är vårt "jaktrum" färdig möblerat.
Och det fanns också en rolig proveniens om möbelgruppen, det är
ju det som bland annat skiljer gamla möbler från nya, köpta
i möbelaffär.


 Chippendale är en brittisk designstil för möbler.
 Stilen blev populär under 
andra hälften av 1800-talet, men är inspirerad av idéer
 från 1700-talsformgivaren Thomas Chippendale.
 
Det tillverkades Chippendale möbler på många möbelfabriker
 här i Sverige rund sekelskiftet.


MEN de här är gjorda i England och har stått på
en veranda i Indien hos en Engelsk ämbetsman och sen
fraktats från Indien och tillslut till Göteborg, där förre ägaren
köpte dem -81 hos en Antikhandlare
Och nu är de här, i Strömstad


Håll med om att detaljerna är häftiga.



Inga kommentarer: