måndag 2 oktober 2017

Resan hem från Qvinnokampen och Lycksele

Jag och Asta startade i morse från Knaften, den lilla byn
som ligger strax utanför Lycksele.
Det är 3:e gången som jag bott i samma hus, den här
gången på övervåningen.
Fast det är första gången som jag åkt själv, Trond brukar
ju vara med, men den här gången var han tvungen att jobba.
Så jag tar det lugnt och tar resan i etapper.
Så idag har jag kört ca 30 mil, hälsat på en vän och
är nu tillbaka i vår jaktstuga i Jämtland


Dagens naturupplevelse blev de här renarna.
Förövrigt har regnet öst ner och jag är glad att slippa
köra hela vägen hem till Strömstad.
Man hinner ju fundera en del medans man sitter där i bilen.
Vad tar det åt människor.....i Las Vegas har nu en äldre man
skjutit ihjäl mer än 60 människor och skadat flera hundra.
I helgen pratade jag med en vän som fått en massa hotmejl.
På sociala medier vräker folk ur sig en massa otrevligheter.
Demonstrationer på gator och torg som bara handlar om ondska.
Vad är det som gör all denna ondska?
Att döda, skrämma och hota andra för att de inte har samma
uppfattning... 


Det är då både fint och glädjande att tänka tillbaka på helgen
och Qvinnokampen, där det både är en massa glädje, omtanke
och kärlek.
Ingeborg som ser till att prisbordet är gediget, INGEN behöver
åka hem tomhänt.
Hon kokar själv Söndagens köttsoppa, syr vinnar-täcket
hon har ju givetvis hjälp av Håkan, Arnold och stövargillet
men glädjen och omtanken att tävlingen ska vara en trevlig 
och rolig tävlingen för oss kvinnor, kommer ifrån Ingeborg.


Så jag är glad att jag ännu en gång har deltagit på
Qvinnokampen.


I morgon kör vi sista biten på 72 mil.

Inga kommentarer: