onsdag 18 oktober 2017

Så här ser den ut

nu vill jag bara veta hur den luktar.
Min frustration är ännu större idag.
Vi ( jag och hundarna ) försov oss lite i morse, så
Asta släpptes först 8,30
Hon gjorde 4 superfina sökrundor, på den 4
hittade hon slag som hon jobbade på, i vanligt Asta tempo,
alltså 3 timmar.

 

Hon fick ut 12,45 med ett ordentligt på-skrik, hon jagade riktigt bra med
nyanserat skall, så jag ibland kom på jag på mig själv med att stå och le.
Men säg den glädje som varar ....
14,38 fick hon tappt när haren sprang ut i en grusgrop.
Hon jobbade på tappten, men lyckades inte hitta haren.
Så nu vill jag veta hur en hare luktar, fast med
mitt dåliga luktsinne hjälper det kanske inte speciellt mycket.
Men jag VILL så gärna hjälpa till.....och komma vidare med
Astas utveckling.


Hon har utvecklat sitt sök, gör riktigt fina rundor, vid
vägtappt tar hon kanterna superfint.
Jaktlusten och arbetsviljan kan jag inte heller klaga på.
Hon jobbar tills jag kopplar henne.
Det är egentligen bara hennes enorma noggrannhet på slag,
där jag önskar att hon blir säkrare på vittringen och kan våga
forcera framåt på slagen.
OCH att hon lär sig att ringa bättre på tappterna, just nu
är det rätt ostrukturerat .
Men för att vara 2,5 år får jag kanske ändå vara nöjd.....


Efter varje full dag i skogen ( jag är ju rätt målinriktad
så jag håller ofta full dag )
Får Asta vatten, FourFriends Power Korv och
Aptus Sport X.
Produkterna hittar du HÄR och HÄR
Vatten och Sport X är otroligt viktigt för återhämtning
och energi inför nästa släpp.


Att sen få sova varmt och skönt är ju en självklarhet.
I morgon tar vi vilodag, då ska jaktstugan få sig en
ordentlig storstädning


Så för er som vill se hur vår jaktstuga ser ut
blir det lite bilder i nästa inlägg.

Är det någon som har några tips om hur man får hunden
att ringa på tappt och hur de blir säkrare på slag, så kom
gärna med de tipsen.



Inga kommentarer: